Všechny hráče posadíme do kolečka. Z tohoto kruhu vybereme pro každé kolo vždy jednoho, kdo se stane lékařem. Při velkém počtu hráčů můžeme vybírat i po dvou. Lékař před začátkem kola odejde za dveře nebo z doslechu skupiny.
Zbývající hráči se stávají blázny. V co nejkratším čase si vymyslí a dohodnou svoji nemoc a její spouštěč, případně má vedoucí hry připravené nemoci a jejich spouštěče a skupině pouze vysvětlí jejich nemoc na nadcházející kolo. Psychiatr se snaží s blázny interagovat, aby přišel na nemoc i její spouštěč. Většinou jim pokládá různé otázky. Spustit nemoc u odpovídajícího blázna může i jiný blázen, který není zrovna tázán.
Nemoci můžeme libovolně stupňovat. Spouštěče mohou dělat i samotní blázni. Lékař musí odhalit nejen nemoc, ale také spouštěč. Trvá-li hra příliš dlouho, není na škodu lékaři poradit, aby snáze přišel na nemoc a spoštěč.
Hrajeme-li s menší skupinou a staršími hráči, může mít každý blázen svoji nemoc i spouštěč, v takovém případě ale lékař hádá podstatně déle.
Příklady nemocí
NEMOC | SPOUŠTĚČ |
Blázen začne zpívat | Někdo se ho dotkne na rameni |
Blázen odpovídá vždy 4 slovy | Bez spouštěče |
Blázen odpovídá jako robot | Někdo vysloví libovolnou barvu |
Blázen v každé větě použije číslovku | Bez spouštěče |
Přidejte komentář