Ze všech hráčů vybereme jednoho, který bude představovat hajného. Ostatní jsou divoká zvěř, která páchají v jeho lese škody a proto se jim hajný snaží zabránit probíhat lesem.
Les představuje vytyčené pole (ideálně na hřišti), které je tvaru obdélníku. Jeho šířka by měla být alespoň 5 kroků, délka minimálně 2-3x větší. Všechna zvěř se shromáždí u jedné z kratších stran a jejím cílem je proběhnout lesem na protější hranu.
Zvěř vybíhá vždy po jednom a jejím úkolem je proběhnout skrz les (vytyčené území, nejlépe je celé okraje označit křídou či lanem) aniž by ji hajný chytil - dotek rukou. Jakmile divoké zvíře překoná protější hranu, zvládlo tento průnik lesem úspěšně a od tohoto momentu může kdykoliv vystartovat další zvíře.
Pokud se hajný dotkne probíhajícího hráče, z chyceného zvířete se stává hajný a původní hajný se jde přidat ke zvěři, která ještě neproběhla lesem.
Při větším počtu hráčů..
Les můžeme samozřejmě nepatrně zvětšit a umístit dovnitř hajné 2 a zároveň stanovit, že lesem mohou současně probíhat dvě zvířata. Další pravidla zůstavají nezměněna.
Opakování..
Aby si každý mohl vyzkoušet proběhnutí vícekrát a třeba i roli hajného, po přeběhnutí všech zvířat můžeme libovolně porkačovat dalším kolem.
Obrázky v koláži: wallpaperplay.com(les), orion2.gc-system.cz/dacice.cz(hajný)
Přidejte komentář