Děti rozdělíme na dvojice. Pokud je lichý počet hráčů, zapojíme někoho z vedoucích. V každé dvojici si hráči určí, kdo bude kormidelník a kdo navigátor. Navigátor má přehled o tom, kde co je a kam je potřeba plout. Kormidelník zase může dopravit cestující na plavidle do cíle, ale na cestu nevidí. Kormidelník si tědy zaváže oči.
Všechny dvojice postavíme na jednu startovní čáru. Z tohoto místa mají všichni za úkol jako první dojít k pokladu přes vytyčené záchytné body, o kterých navigátoři ví. Před startem si každá dvojice domluví signály. Navigátor totiž nemůže mluvit, ale vydávat pouze domluvené zvuky. Tedy například pískání znamená chůze dopředu, zakašlání doleva atd. Na základě těchto signálů pak každá dvojice spolu komunikuje. Signály ale musí být dostatečně jasné, jelikož všechny soutěžící dvojice závodí současně a zvuky se tak mohou mísit.
Přidejte komentář