Metoda I.N.S.E.R.T.

Výuková metoda, díky které se žáci trochu netradiční cestou seznámí s novými informacemi a sami si jej více "osahají". Lze využít u mnoha předmětů.

Název INSERT je odvozen od:

  • I - interactive (interaktivní)
  • N - noting (poznámkový)
  • S - system for (systém pro)
  • E - effective (efektivní)
  • R - reading and (čtení a)
  • T - thinking (myšlení)

Metoda je založená na principu, kdy si žáci sami prochází odborný text a pozorně jej sledují. Během toho si bokem zaznamenávají pojmy a věci do následujících 4 kategorií:

  •     známé věci
  • +    nové věci
  • -     tvrzení, se kterými nesouhlasí
  • ?    informace, o kterých by se chtěli dozvědět víc

Žáci si své poznámky mohou nejlépe uvádět do tabulky. Následně je vhodná diskuze o analyzovaném textu a také jejich poznámkách a výpiscích. 

Výsledkem této metody je systematické uspořádání informací a zasazení nových informací do kontextu učiva.

Příklad:

Připravíme pro každého žáka odborný text, který si každý projde (nemělo by zabrat mnoho času) a pojmy si vyplní do tabulky, která může ve výsledku vypadat následovně:

Symbol Význam Příklad z textu
znám buňka, řasa, genom
+ nové metabolismus, podříše vyšších rostlin, cykasy
- nesouhlasím -
? chci se dozvědět víc metabolismus, genom, cykasy

favorite_border Přidat do oblíbených

hodnocení

Průměrné hodnocení: 3,1/5. Hodnotilo 34 návštěvníků

Michal Kuba

Michal Kuba

V červnu 2016 jsem založil projekt "Zabav-Děti". Jeho primárním cílem je nabízet inspiraci pro práci s dětmi. Je určený především rodičům, učitelům, vychovatelům a vedoucím kroužků. Více než 6 let působím jako vedoucí ve skautském oddíle v Brně.

Přidejte komentář