Princip metody není nijak složitý, nakonec vše jasně vysvětlí a podtrhne níže uvedený příklad.
Žáci mohou pracovat s:
- již osvojenými poznatky, které se budou snažit lépe začlenit a utřídit si
- afektivními výchovnými cíli (postoje, hodnoty) - pracují se svými názory
Princip
Žáci pracují samostatně. Každý vytváří svůj pětilístek na zadané téma (nebo postoj). Nejčastěji opakující se slova poté tvoří třídní pětilístek.
První řádek - jedno podstatné jméno (probírané téma)
Druhý řádek - dvě přídavná jména popisující téma nebo postoj
Třetí řádek - tři slovesa vyjadřující dějovou složku námětu
Čtvrtý řádek - věta tvořená čtyřmi slovy shrnující poznatky nebo názor na dané téma
Pátý řádek - jedno slovo (nejčastěji podstatné jméno) které shrnuje podstatu tématu
Příklad
Téma: sopky
sopky | |||
rudé | horké | ||
vybuchují | chrlí | ničí | |
místa | vývěru | lávy | na povrch |
katastrofy |
Přidejte komentář