Často se dostaneme do situace, kdy se děti někomu v kolektivu smějí, protože třeba neumí dobře hodit míčem nebo že má rád nějaké jídlo, které ostatní nesnáší. Díky této aktivitě se dá dobře pracovat s těmi, kteří nechápou, že každý může mít jiné zájmy a poté dochází k posměškům.
Pro hru si připravíme na zemi dostatečně velký kruh. Před každým kolem všem nahlas řekneme, jaké téma se bude nyní zkoumat. Pustíme hudbu a všichni skotačí okolo kruhu a v duchu přemýšlí, zda se jich aktuální téma týká. Jakmile hudba přestane hrát, do kruhu se seskupí ti, kterých se zkoumané téma týká (mají tedy něco společného).
Vhodné je začít od jednodušších témat, aby děti pochopily princip. Například otázky/témata typu: Kdo má rád modrou barvu, Kdo nosí brýle..Po několika takových kolech můžeme začít pokládat otázky, které nás na kolektivu pálí a dostat se tak k věcem, kvůli kterým se někteří posmívají.
Na závěr této hry by mělo přijít krátké povídání, během nějž dětem řekneme, že vlastně každý člověk je jiný, má rád jiné věci, něco jiného mu chutná a v žádném případě to není odlišnost, kvůli které by někdo měl být terčem posměchu.
Přidejte komentář