Otočné piškvorky

Piškvorky snad netřeba představovat, zná je téměř každý. Čtverečková mřížka jako hrací plánek, kde je potřeba vytvořit souvislou řadu pěti svých znaků. Jenže, co když je hrací plánek pohyblivý?!

Stejně jako na piškvorky budeme potřebovat čtverečkovou síť (6 x 6). Nebude ale jen tak obyčejná. Místo jedné velké si vytvoříme 4 menší sítě 3 x 3, což nám dá ve výsledku celkovou síť 6 x 6 pro hru.

Jednotlivé sítě uděláme raději na tvrdý papír nebo karton, obzvláště pokud chceme materiály použít víc jak na jednu hru. Abychom takto vytvořené tabulky "nezničili" kreslením křížků a koleček, připravíme si nějaké hrací žetony - 2 různé barvy, typy figurek atp. 

Cílem hráče je samozřejmě udělat řadu 5 svých žetonů - tak jako při piškvorkách. Otočné piškvorky mají ale jedno speciální pravidlo - jakmile hráč odehraje svůj tah, musí danou čtvrtkou, na kterou umístil svoji značku, otočit o 90° (směr si hráč volí sám).

 

 

Foto: Michael Mroczek (Unsplash)

favorite_border Přidat do oblíbených

hodnocení

Průměrné hodnocení: 3,5/5. Hodnotilo 8 návštěvníků

Michal Kuba

Michal Kuba

V červnu 2016 jsem založil projekt "Zabav-Děti". Jeho primárním cílem je nabízet inspiraci pro práci s dětmi. Je určený především rodičům, učitelům, vychovatelům a vedoucím kroužků. Více než 6 let působím jako vedoucí ve skautském oddíle v Brně.

Přidejte komentář