Všichni hráči se musí vejít kolem stolu (můžeme srazit i více stolů k sobě). Každý si sežene židli a na tu se posadí tak, aby neměl od svých sousedů velký rozestup, stačí pár centimetrů.
Nyní si přichystáme onen elektrický obvod. Ten budou tvořit všichni hrající a sedící kolem stolu. Najprve každý položí svoji pravou ruku dlaní na stůl - ruku nepoloží přímo přd sebe, ale trochu šikmo doprava. Následně levou rukou překryjeme vždy pravou ruku souseda po levici. Takto máme obvod hotový.
Jak funguje obvod?
Dostáváme se k jádru věci. Na začátku vždy určíme něčí ruku, která vyšle první signál a určí, kterým směrem. Jakmile dlaň bouchne do stolu, obvod se zaktivnil a obíhá ním právě jeden elektrický proud. Co nejrychleji musí bouchnout další hráč tou rukou, která je další v pořadí od ruky, která právě bouchla. Takhle obíhá proud a obíhal by do nekonečna a těžko by někdo vyhrál. Vypadává totiž ta ruka, která buďto zapomene včas bouchnout (proud se v ní nashromáždil vevelké míře a daná ruka - součást obvodu - zkratuje a vypadává ze hry), nebo bouchl, když neměl a nebyl na řadě. Vždy vypadává pouze jedna ruka, která udělala chybu, takže člověku zůstane stále ještě jedna v ruce.
Aby hra byla zajímavá, v obvodu se může změnit směr tekoucího proudu. To se stane tak, když ruka, která je na řadě, bouchne dvakrát rychle po sobě. V tom případě se proud otáčí a musí bouchnout opět ta ruka, která hrála před ní. Zkrátka, proud jde opačným směrem.
Dostaneme-li se do fáze, že z např. 12 hráčů zůstanou u stolu jen 3 a jejich ruce se nemusí překrývat, můžeme je nechat sedět. Pokud ale musí být pro zachování obvdocu překrytí, odebereme jeden stůl nebo vše přizpůsobíme tomu, aby se všichni dostali blíž k sobě.
Přidejte komentář