Základem všeho je ona brána času. Tu je dobré si postavit někde na okraji tábořiště. Jejím tvarem se můžete inspirovat z fotografie článku, nebo za pomoci vlastní fantazie sestavit jinou.
Celý tábor lze takto rozdělit na různá časová období. Zde se zaměříme na rozdělení po dnech, tudíž každý den večer děti čeká průchod bránou a další den jiná doba. Můžete si ale svoji táborovku založit na tom, že procházet do jiné doby se bude jednou za dva dny, za tři nebo jak sami budete potřebovat.
První herní den začíná v současnosti. Představí se hlavní profesor, který celý projekt brány času vede. Děti projdou vstupním pohovorem, podstoupí zdravotní zkoušku. Večer nastává první zvrat, doktor je neznámými vrahy zabit. Děti před nimi prchají do brány času, která se právě spustila. Netuší však, kam je brána pošle.
Ocitáme se v době dinosaurů. Na programu je stavba farem dinosaurů, jejich následný lov a členění podle druhu. Dinosauři se ale později toho dne nakazí. Léčba, jejíž způsob děti záhy objeví není dostatečný a musí prchnout před nemocnými tvory, kteří by je mohli nakazit.
Postupujeme do pravěku. Zde se logicky budou lovit mamuti. Na tuto hru je velmi dobré použít několik vedoucích, kteří jsou právě mamuty. Ti se někde pasou, ovšem když je děti napadnou, postaví se na zadní a bojuje se vytrháváním šátků. Mrtvý mamut musí být dětmi odvlečen do domečku, poté je započítán. Dále si v pravěku musí děti postavit nějaké obydlí. Do něj si poté musí nanosit pitnou vodu jakožto zásobu na těžké chvíle.
Jsme v řeckořímské době. Zde jsou velkou zajímavou činností zápay gladiátorů. Děti jsou zde v roli diváků a sází na jednotlivé zápasy. Gladiátory znovu použijeme vedoucí. Je to především divadlo pro děti, které je neskutečně poutavé a také zábava pro vedoucí. Pokud se někteří dva zápasníci domluví, že ten silnější záhadným způsobem prohraje, není to na škodu.
Další dobou je Čína. Následuje dlouhá cesta k čínské zdi. Dále pokračujeme do doby Ježíše. Po opětovném průchodu branou jsme ve středověku, kde se pálí čarodejnice. Příští den se vydáváme objevovat Ameriku. Nejdříve se musíme po vodě doplavit k pevnině, poznat nový kontinent, nalovit si jídlo a na závěr vyhnat indiány.
Ne pro všechny tábory se hodí následující období, a to založení skautingu. To lze nahradit například druhou světovou válkou. Před koncem tábora jsme téměř v současnosti a to u výbuchu černobylu. Odtud brána vede do současnosti do doby, než doktor umře. Toho děti včas varují a vydají se najít lék nesmrtelnosti.
Jednotlivé dny tábora jsou již více méně na vás na konkrétním domyšlení. Tématická období lze libovolně zaměnit nebo doplnit o další.
Krátký sestřih z celého tábora a záběry z her pro Bránu času. Ve videu dvakrát noční průcohd do jiné doby.
Přidejte komentář