× Děkujeme za hodnocení!

Dědeček měnil, až vyměnil

Schválně - dejte dětem nějaký stejný obyčejný předmět. Něco, co nestojí skoro nic. Vyšlete je mezi lidi a určete čas, kdy se mají vrátit zpět. Ukáže se, kdo má v sobě obchodního ducha a dokáže s lidmi vyměnit co nejlepší předmět!

Můžeme zvolit z několika variant. V první řadě rozdělíme děti buďto na menší skupinky (to v případě, že hrají i mladší děti) tak, aby v každé byl pokaždé někdo trochu starší a zodpovědnější. Jsou-li hráči starší, kteří již běžně chodí po městě sami a jezdí třeba i do školy dopravním prostředkem, ty není třeba dávat do skupin.

Každému dáme třeba krabičku sirek. Domluvíme se na čase, do kterého se budou muset vrátit na smluvené místo. Ze zkušenosti většinou hodina na hru stačí, často i méně. 

Jejich úkol je jasný - místo krabičky sirek donést co možná nejzajímavější nebo nejhodnotnější věc (věci).

Nyní se už tipy trochu rozchází. Vezmeme je postupně..

Lidé ve městě

Dojdeme společně do centra nějakého města. Zde udáme "rozchod" a tedy i začátek hry, od kdy se mohou hráči rozprchnout do okolí. Mohou zastavovat a oslovovat lidi, které se pokusí slušně požádat, zda by v rámci vaší hry neměli nějaký drobný postradatelný předmět, který by vyměnili za krabičku sirek.

U této varianty ale hrozí často to, že lidé budou ve spěchu a nebudou mít náladu se zastavovat a s dětmi vůbec komunikovat. Dost možná vás proto více zaujme následující způsob.

Obcházení domů

Tento způsob se lépe osvědčil. Jste-li ubytovaní na nějaké základně (skautská či jiné organizace), nebo někde na vesnici či periferii města, je to téměř značka ideál. Pokud taková situace není, stejně jako do centra, i na vesnici nebo periferii města můžeme hromadně dojít a dát rozchod.

V tomto případě se ale nebudou odchytávat lidé venku, ale doma. Je dobré utvořit několik skupin tak, aby se co nejvíce snížilo riziko, že na některý dům zazvoní více skupin. Stejně jako v předešlém způsobu, i tentokrát udáme nějaký čas, do kterého se musí všichni vrátit. 

Zvonění na lidi přímo doma má často za následek to, že hráči opravdu donesou zajímavé předměty. Lidé se buďto něčeho cíleně chtějí zbavit nebo najdou zkrátka něco, co jim doma jen tak leží. 

Konečné hodnocení a představování si donesených předmětů bývá zábava. Děti mohou ukazování obohatit třeba o vtipné historky, které se jim cestou udály.

favorite_border Přidat do oblíbených

hodnocení

Průměrné hodnocení: 3,0/5. Hodnotilo 855 návštěvníků

Článek jste již hodnotil/a. Vaše hodnocení: 3/5

Michal Kuba

Michal Kuba

V červnu 2016 jsem založil projekt "Zabav-Děti". Jeho primárním cílem je nabízet inspiraci pro práci s dětmi. Je určený především rodičům, učitelům, vychovatelům a vedoucím kroužků. Více než 10 let působím jako vedoucí ve skautském oddíle v Brně.

Přidejte komentář