Hráči utvoří kruh s rozestupy na upažení a čelem dovnitř kulatého útvaru. V jeho středu se nachází jeden hráč - neboli opička. Několik metrů od kruhu umístíme metu.
Opička začne předvádět nejrůznější pohyby, taneční kreace a mnohé další. Ostatní, kteří stojí v kruhu, musí tyto pohyby po opičce opakovat.
Ve správný okamžik se opice pokusí prchnout z kruhu (klece) směrem k metě a dostat se zpět do kruhu - tím se může zachránit a zbavit se role opičky. Dva hráči, mezi nimiž proběhla ven, se ji snaží chytit. Jestliže se opička už vrací (dotkla se mety), musí se i oba honiči dotknout mety a poté pronásledovat opičku.
Dostane-li se opice zpět do kruhu bez toho, aniž by se jí někdo dotknul, opičkou se stává ten, který se vrátí druhý zpět do kruhu. Je-li opička chycena, logicky pokračuje ve své roli uvnitř kruhu.
Přidejte komentář