Hra se neobejde bez připraveného bludiště. To může být čtvercového nebo jiného hranatého útvaru. Celé hrací pole vyplňuji čtverečky coby jednotlivá políčka.
Cílem hráče je projít ze startovního bodu až do vyznačeného cíle tak, aby měl co nejméně došlapů na pole, které ukrývá minu. Vtip je ale v tom, že rozmístění min vidí pouze organizátor hry, samotný hráč má před sebou čistou čtvercovou síť a je odkázán je sám na sebe.
Hracího pole může vypadat například jako na obrázku níže. Výchozí pozice je označena modrým "S", cílový bod je zelené "C" a všechny body s červeným "X" značí pole, kde jsou miny. Za každý došlap na minu se hráči počítá záporný bod a musí se vrátit na start a odsud začít znovu (poloha min zůstává stejná).
Hráč se smí pohybovat pouze na sousední pole přes celé hrany, nikoliv přes rohy a chodit tak "do kříže".
Herní plán můžeme libovolně zvětšit v závislosti na věku a zkušenostech účastníků. Komplikovanější plánky mohou obsahovat také slepé uličky, široké bezpečné cesty či záchytné body (=checkpointy).
Obrázky v koláži: iStock, VideoPlasty, PNG Mart
Přidejte komentář