× Děkujeme za hodnocení!

Věštění: vymyslete dětem zajímavý osud

Nejedná se sice o postup vedoucí ke správnému věštění, nenajdete zde zaručené praktiky, kterými se dozvíte pravdu, avšak pro herní činnost vám tyto nápady jistě pomohou. Vyvěštěte dětem nejrůznější věci, které je v životě potkají. Zajisté sklidíte úspěch.

Věštění z dlaně

Asi nejjednodušší způsob věštění. První z našich stanovišť bude věštění z ruky. Každého jednotlivě poproste o obě ruce. Ke čtení využijte obě dlaně. Na každé si rychle prohlédněte rýhy a podle nich si vymyslete nějaký zajímavý scénář života. Naťukněte něco o lásce, financích a třeba vytáhněte i nějaký vtipný zážitek, kterým se pobaví i ostatní čekající ve frontě. 

Zázračný náhrdelník

K tomuto stanovišti už budeme potřebovat jeden předmět. Je jím řetízek s nějakým přívěskem. Každý návštěvník si postupně připraví deset otázek, na které chce znát odpověď. Nechá si je ale pro sebe a na vyzvání věštce (vědmy) se v hlavě zeptá na otázku. Věštec následně pustí přívěsek ze sevřené ruky a ten se nějak rozhoupe. Pokud je směr houpání dopředu a dozadu (z pohledu věštce), je odpověď ANO. Houpe-li se přívěsek zleva doprava, odpověď je NE. Tímto způsobem můžeme na stanovišti zapojit i několik dětí zároveň, každý si vždy nachystá jednu otázku a náhrdelník mu odpoví a takhle jedeme po kolečku (resp. půlkolečku kolem věštce). 

Čtení z čajových lístků

Třetí možnost je asi nejnárovčnější na přípravu i na realizaci. Nachystáme si horkou vodu a sypaný čaj. Každému příchozímu dáme hrníček, na dno dávku čaje a zalijeme vodou. Tři minuty necháme lístky vyluhovat a poté každého vyzveme k vypití šálku. Na dně necháme trochu vody a lístky. Krouživým pohybem si každý ve svém hrníčku pokusí co nejvíce rozprostřít lístky - měly by se dotýkat až okraje šálku. Nyní je čas na zapojení fantazie každého návštěvníka stanoviště. Pokusí se nám říct, co ve svých lístcích vidí za tvar. Podle toho si buď vymyslíme, co který tvar znamená, nebo si na internetu najdeme alespoň trochu reálné odpovědi na tvar lístků.

Pár tipů na závěr..

Ne nutně všechny, ale některé stanoviště je dobré udělat v černé místnosti a zapálit si svíčky. To ale neznamená, že by šero nemělo být na všech místech, aby celý program dostal nový rozměr. 

Máte-li možnost, každý věštec by mohl mít svůj určitý kostým. Děti pasivně (někdy i aktivně) vnímají tyto převleky a program si díky tomu bude více líbit a také si na něj budou déle pamatovat. 

favorite_border Přidat do oblíbených

hodnocení

Průměrné hodnocení: 3,1/5. Hodnotilo 784 návštěvníků

Článek jste již hodnotil/a. Vaše hodnocení: 5/5

Michal Kuba

Michal Kuba

V červnu 2016 jsem založil projekt "Zabav-Děti". Jeho primárním cílem je nabízet inspiraci pro práci s dětmi. Je určený především rodičům, učitelům, vychovatelům a vedoucím kroužků. Více než 10 let působím jako vedoucí ve skautském oddíle v Brně.

Přidejte komentář