Ať už ve škole nebo v kroužku máte kolektiv dětí, není na škodu vést je k plnění dobrých skutků. Vysvětlit jim rámcově, co takový dobrý skutek je, nebude problém.
Na nástěnku nebo tabuli napíšeme tabulku se jmény dětí. Každý bude mít svoji barvu - buďto barevné lístečky nebo fixy. Scházíme-li se jednou za týden, vždy vyhradíme zhruba pět minut, během kterých se každý vzpomene, zda za uplynulých sedm dní udělal nějaký dobrý skutek. Pokud ano, napíše si jej a lísteček si připevní do svého řádku. Jestli se kolektiv vídá častěji, buďto ve škole nebo kroužek, do kterého se chodí vícekrát do týdne, nemusíme tuto činnost dělat pokaždé, aby tolik nezevšedněla.
Jedná se o motivační prvek, plnit dobré skutky, nemá to ale sloužit jako soutěž, v rámci které si budou všichni vymýšlet dobré skutky, které dotyčný neudělal.
Máme-li podezření na někoho takového, kdo přidává podezřele mnoho skutků, můžeme si s ním o tom promluvit a zjistit, zda je opravdu takový snaživec, nebo si pouze vymýšlí.
Přidejte komentář