Na začátek potřebujeme udělat z hráčů kroužek tak, aby každý kolem sebe měl několik desítek centimetrů prostor. Hráče v kolečku můžeme klidně i posadit na zem.
Základem hry je takováto logika: myslivec chytá špačka → špaček se snaží chytit komára → komár se snaží chytit myslivce. Tedy každá role má za úkol jinou chytit a zároveň před jednou utíkat.
Týmová hra
První možností je, že hráče v kruhu rozdělíme do tří týmů. Jedni budou myslivci, druzí špačci a třetí komáři. V rámci každého týmu si hráči rozdělí čísla 1 až počet hráčů ve skupince. Poté všichni sedí v kruhu a vedoucí (organizátor) hry řekne nějaké číslo. Z každého týmu vstane jeden s tímto číslem a jeho úkolem je chytit patřičného soupeře. Kdo jako první chytne svoji oběť, získává pro tým bod.
Jednotlivci
Můžeme zcela vypustit týmy. Na začátek určíme myslivce, špačka a komára. Hru odstartujeme a každý má svůj úkol někoho chytit. V momentě chycení se hra zastaví, úspěšný chytač se vymění s hráčem sedícím/stojícím v kolečku, který mu je nejblíž.
Děti se jistě dobře pobaví u každé z variant.
Přidejte komentář