Vytvoříme kruh o poloměru několik metrů - vhodné je alespoň 7-10 metrů, ať má hra určitou délku.

Uprostřed tohoto území se nachází vrabčák - tedy jeden hráč, který má zavázané oči. Okolo kruhu se před hrou libovolně rozmístí predátoři - kocouři, kteří chtějí vrabce ulovit.

Jakmile hra odstartuje, pravidla jsou jasná a jednoduchá - každý kocour se snaží jako první dotknout vrabce, což značí ulovení ptáčka a vítězství daného predátora. Vrabec sice nevidí, zato se ale může "bránit" svým sluchem. Jakmile odněkud uslyší hluk, skutečný vrabec uletí. Ten náš to ale nedokáže, proto ukáže tím směrem. V tuto chvíli je nutná pozice vedoucího - rozhodčího. Ten rychle zhodnotí, zda vrabec ukazuje na osobu kocoura. Pokud ano, daný kocour z tohoto kola vypadává a jde potichu pryč ze hry, přičemž vedoucí oznámí, že jeden kocour byl odhalen.

Pokud vrabec dokáže ukázat na všechny hlučně se plížící kocoury, vyhrává. Jinak vyhrává ten kocour, který se úspěšně jako první dotkne vrabce.

Hru můžeme opakovat a měnit vrabce, při příliš velkém počtu dětí je dobré hrát po skupinách, aby vrabec nečelil příliš velkému počtu predátorů.

 

Článek je inspirován knihou Hrajeme si na přírodu (kolektiv autorů Lipky)

Průměrné hodnocení: 3,8/5. Hodnotilo 8 návštěvníků

Ohodnoťte tento článek

Štítky:   plížení taktika kořist predátor lovec hra v kruhu postřeh