Začít s angličtinou již od útlého věku?

Kategorie: Sponzorováno

Je to dilema. Rodiče chtějí, aby se dítě naučilo cizí jazyk, ale netuší, kdy je ideální doba na první kontakt. Pokud máte strach, že ve školkovém věku je pro výuku angličtiny příliš brzy, můžete být v klidu. Podle odborníků jsou začátky v daném období mnohem lepší než v pozdějším věku. Dokládají to výsledky mnoha psycholingvistických výzkumů.

Klíčovou roli hraje fakt, že se dítě nerodí se schopností mluvit určitou řečí. Má pouze predispozice, aby se naučilo jakýkoli jazyk. V praxi to znamená, že se dítě české matky naučí stejně dobře anglicky jako česky – bude-li vyrůstat v anglicky hovořícím prostředí.

Podle odborníků u dětí ve věku až do věku cca 6 – 9 let dochází k formování řečových center. V případě dostatečného kontaktu s cizím jazykem a efektivní metodikou výuky se může naučit hovořit i několika jazyky.

Spousta rodičů si je této skutečnosti vědoma a volí tzv. dvojjazyčnou výchovu. Poměrně snadné to mají děti rodičů rozdílných národností, nicméně jde to i jinak – dítě může docházet do anglické školky nebo jazykového kurzu pro nejmenší.

 

Ve dvojjazyčných rodinách se dítě naučí druhý jazyk velmi rychle, protože je s ním v kontaktu každý den. Rodiče stejné národnosti musí volit jinou cestu, jak dát dítěti dobré jazykové základy. Populární jsou anglické školky, kterých se však nachází spíše ve větších městech. Navíc jsou poměrně drahé a jejich kapacita je omezená. A tak nezbývá, než se poohlédnout po kurzu pro nejmenší.

Kvalitně koncipovaná angličtina pro nejmenší se vyznačuje tím, že lektoři se žáčky hodně mluví, pouští jim písničky či videa a používají spoustu dalších edukativních pomůcek, díky kterým děti cizímu jazyku rychle porozumí. A rozhodně není na škodu, když lekce vede rodilý mluvčí. Takový koncept má například populární Wattsenglish

favorite_border Přidat do oblíbených

hodnocení

Průměrné hodnocení: 3,1/5. Hodnotilo 659 návštěvníků

Michal Kuba

Michal Kuba

V červnu 2016 jsem založil projekt "Zabav-Děti". Jeho primárním cílem je nabízet inspiraci pro práci s dětmi. Je určený především rodičům, učitelům, vychovatelům a vedoucím kroužků. Více než 10 let působím jako vedoucí ve skautském oddíle v Brně.

Přidejte komentář