Klíčovou roli hraje fakt, že se dítě nerodí se schopností mluvit určitou řečí. Má pouze predispozice, aby se naučilo jakýkoli jazyk. V praxi to znamená, že se dítě české matky naučí stejně dobře anglicky jako česky – bude-li vyrůstat v anglicky hovořícím prostředí.
Podle odborníků u dětí ve věku až do věku cca 6 – 9 let dochází k formování řečových center. V případě dostatečného kontaktu s cizím jazykem a efektivní metodikou výuky se může naučit hovořit i několika jazyky.
Spousta rodičů si je této skutečnosti vědoma a volí tzv. dvojjazyčnou výchovu. Poměrně snadné to mají děti rodičů rozdílných národností, nicméně jde to i jinak – dítě může docházet do anglické školky nebo jazykového kurzu pro nejmenší.
Ve dvojjazyčných rodinách se dítě naučí druhý jazyk velmi rychle, protože je s ním v kontaktu každý den. Rodiče stejné národnosti musí volit jinou cestu, jak dát dítěti dobré jazykové základy. Populární jsou anglické školky, kterých se však nachází spíše ve větších městech. Navíc jsou poměrně drahé a jejich kapacita je omezená. A tak nezbývá, než se poohlédnout po kurzu pro nejmenší.
Kvalitně koncipovaná angličtina pro nejmenší se vyznačuje tím, že lektoři se žáčky hodně mluví, pouští jim písničky či videa a používají spoustu dalších edukativních pomůcek, díky kterým děti cizímu jazyku rychle porozumí. A rozhodně není na škodu, když lekce vede rodilý mluvčí. Takový koncept má například populární Wattsenglish
Přidejte komentář